Welcome to free Altr Theme

This is top bar widget area. To edit it, go to Appearance – Widgets

Delivery | Terms and Conditions | Opening Hours

Wycieczka 3xW (Wadowice-Wieliczka-Wawel)

Uczniowie klas III – VIII Szkoły Podstawowej z Oddziałem Przedszkolnym im. Jana Pawła II w Walawie, w dniach: 10 – 11 czerwca 2024 r. udali się na wycieczkę szkolną do Wieliczki, Wadowic i Krakowa. Kilka dni wcześniej uroczyście obchodziliśmy 10 rocznicę nadania szkole imienia Jana Pawła II, w ramach której również podążylismy śladami życia naszego Patrona. W pierwszym dniu udaliśmy się do kopalni soli w Wieliczce – ” Śladami Legend”. Zeszliśmy do majestatycznego świata z soli, unikatowego zabytku wpisanego na listę UNESCO. Kolejnym punktem naszego zwiedzania było Muzeum Domu Rodzinnego Ojca Świętego Jana Pawła II w Wadowicach. Misją Muzeum jest upamiętnianie i upowszechnianie wiedzy na temat życia i nauczania papieża, którego pontyfikat i przesłanie zajmuje wyjątkowe miejsce w polskim dziedzictwie narodowym. Tam mogliśmy spojrzeć na postać naszego Patrona w wielu aspektach – jako wzoru człowieka szlachetnego, mądrego, otwartego na innych ludzi, cieszącego się autorytetem i szacunkiem. Po tak pełnym przeżyć i wrażeń dniu udaliśmy się na posiłek i nocleg do Krakowa. W drugim dniu wycieczki wyruszyliśmy na Zamek Królewski na Wawelu, będący historyczną siedzibą królów, miejscem pełnym reliktów, historii i…duchów. Przez wieki Kraków był stolicą Polski a zarazem miejscem, z którego decydowano o losach całego kraju. Nie omieszkaliśmy odwiedzić ziejącego ogniem, pilnującego bram Zamku Smoka Wawelskiego. Nastepnie Plantami przeszliśmy pod symboliczne miejsce w Polsce – Okno Papieskie, mieszczące się na pierwszym piętrze Pałacu Biskupiego. To właśnie z tego miejsca papież Jan Paweł II udzielał swojemu narodowi błogosławieństwa i dzielił się swoją mądrością. Kolejnym punktem naszej wycieczki było Stare Miasto i Rynek w Krakowie, które wraz z Wawelem, Kazimierzem i Stradomiem zostało w 1978 roku wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO, a w 1994 roku uznane zostało za Pomnik Historii. W naszym programie nie mogło oczywiscie zabraknąć Sukiennic i Koscioła Mariackiego, w którym znajduje się przepiękny ołtarz Wita Stwosza. Nasi uczniowie nie mogliby opuścic tak urokliwego miasta, jakim jest Kraków, gdyby nie możliwość zakupienia licznych pamiątek i degustacji tradycyjnych wypieków – obwarzanek krakowskich. Nieco zmęczeni, a zarazem przepełnieni wrażeniami udaliśmy się w drodze powrotnej na posiłek do niesamowitej restauracjami „MAGILLO”. Tam czekały na nas kolejne atrakcje i niespodzianki. Okazało się, że we wnętrzu restauracji znajduje się wiele egzotycznych roślin i zwierząt, w tym żółwie, papugi, gekony i krokodyl. Na domiar wszystkiego pyszna pizza została nam podana przez jeżdżące roboty. To było coś! Pełni doznań, wzbogaceni o nowe doświadczenia i wiedzę udaliśmy się w drogę powrotną do naszej kochanej Walawy. Ta niesamowita wycieczka na długo zostanie w pamięci naszych uczniów!